Hoe word ik gelukkig?

29 april 2021

Gelukkig zijn is 100% een keuze, en wel om deze reden.

Iedereen kan en zou moeten gelukkig zijn. Iedereen heeft een keuze.

Het Leven werkt zo:

Als jij KIEST voor vooruitgang, dan ga jij vooruit. Dat wil zeggen dat jij elke dag moet letten op wie jij bent, moet leren denken en moet besluiten wie en wat bij jou hoort.

En ja! Dat is heel erg moeilijk volgens velen.

En volgens mij is dat gemakkelijk. Want ik doe dat elke dag.

Ik kies voor vooruitgang, omdat als ik niet voor vooruitgang kies, dan kies ik automatisch voor achteruitgang.

Als ik niet kies om vooruit te gaan, dan ga ik automatisch achteruit. Als ik niet kies vóór geluk, dan kies is tegen geluk. Als ik niet kies vóór gezondheid, dan kies ik automatisch voor ziekte.

Het Leven is een uitdaging, een Spel. En 1 van de regels is KIEZEN WAT JIJ WIL en er dan ook WAT VOOR DOEN.

Zoveel mensen klagen dagelijks over hun leven, dat het zwaar is, dat ze ziek zijn, dat ze worden gebruikt en onderdrukt. En ja, dat gebeurt. Maar dat gebeurt omdat zij niet kiezen VOOR hun leven, en daardoor kiezen zij AUTOMATISCH tegen hun leven.

Als jij niet ZELF vooruit wil, dan ga jij achteruit. Want 1 van de Universele Wetten zegt dat jij altijd in beweging moet zijn. Stilstand bestaat niet in het Universum en ook niet in jouw leven. Als jij niet vooruit gaat, dan ga jij achteruit (standaard).

Omdat het zo is ontworpen.

Zo werkt het leven:

Visueel kan jij het jezelf zo voorstellen. Je staat op zo’n automatische trap die naar beneden gaat. Als jij GEEN stappen onderneemt om omhoog te gaan, dan brengt die trap jou langzaam de dieperik in. En daar wil niemand zijn.

Wil jij een ongelukkig, ziek, uitgeput leven? Nee! Niemand wil dat.

Maar alleen JIJ kan bepalen wat jij doet op die automatische trap. Zieke, uitgeputte, chagrijnige mensen staan op die trap en laten zich afdalen. Ze roepen heel hard om hulp, terwijl ze alleen maar hun voet hoeven op te heffen en een stap te nemen.

Roepen om hulp werkt niet. Klagen werkt niet. Huilen werkt niet. De schuld op anderen steken, helpt niet.

Weet jij wat wél helpt?

Jouw hoofd optrekken, een plan maken voor jouw leven en er wat aan gaan doen. Dat werkt.

Weet je waarom ik dat weet? Omdat ik die Arme Ik was die een hele dag klaagde, huilde en smeekte om hulp. Ik dacht dat iemand mij wel kon redden, maar het gebeurde maar niet.

En dus redde ik mezelf.

33 jaar had ik een ziek en ellendig leven. Toen ik eindelijk naar boven keek en een stap zette, werd ik in no-time gelukkig.

Ik deed het alleen. Omdat ik mijn leven grondig beu was.

Ben jij jouw leven grondig beu?
Hoop jij op een beter bestaan?
Denk jij dat er iets meer moet zijn voor jou?
Is dit echt alles wat er is?

Ik beschreef mijn stappenplan om uit mijn put te komen, in het Pad van Zelfliefde. Een gevatte naam omdat jij moet leren houden van jezelf. Als jij niet houdt van jezelf, dan zal niemand dat doen. Als jij niet leert hoe jij gelukkig kan zijn, dan zal jij nooit geluk vinden.

Jij moet het doen.

Ik geef jou een hand, ik ben jouw begeleider, en jij moet de stappen zetten. Ik vertel jou wat werkt en waarom, en jij besluit om die stap te zetten.

Tientallen dames en heren gingen jou voor op dit pad, mezelf inbegrepen. Samen helen we onszelf, mediteren we samen en herprogrammeren we ons denken naar overvloed, geluk, gezondheid en liefde.

Omdat jij, bovenal jij, gelukkig mag zijn. Het is jouw geboorterecht.

Ben jij klaar om ook jouw leven in handen te nemen en snel gelukkig te zijn? Dan kan jij hier inschrijven voor het Pad van Zelfliefde.

Het Pad van Zelfliefde is een to the point programma dat alle leugens in jou blootlegt zodat jij stappen kan ondernemen naar jouw hoogste ik, zodat jij een doel vindt in jouw leven en elke morgen met een grote glimlach opstaat.

Hoe word je gelukkig?

Door ervoor te kiezen en het te DOEN. Door vooruit te komen in jouw leven, door stappen te ondernemen, door doelen te zetten en er wat voor te doen.

Wees dankbaar voor alles wat jij hebt en vind een weg om te ontvangen wat jij wil.

Hoe word je gelukkig met jezelf?

Door jezelf leuk te vinden, tijd door te brengen met jezelf en jezelf de nodige aandacht te geven. Doe jezelf niet tekort, en kies voor overvloed. Trakteer jezelf, geef jezelf rust, wees creatief, investeer tijd, aandacht en energie in jezelf.

Doe wat JIJ graag wil en doe minder van wat anderen van jou verwachten.

Hoe word je gelukkig oud?

Oud wordt iedereen. Gelukkig? Dat is een ander paar mouwen. Als jij gelukkig oud wil worden, dan moet jij eerst gelukkig worden en dat is een keuze. Oud worden doe je vanzelf wel. Dus focus op jouw geluk.

Waar word jij gelukkig van en ga daar meer van doen. Weet jij niet waar jij gelukkig van wordt, denk er dan maar een keer heel diep over na en ga het dan doen.

Gelukkig zijn is echt een keuze, het is een mindset die iedereen kan leren. Gelukkig zijn wil zeggen dat jij jezelf aanvaard zoals jij bent, inclusief jouw fouten, en jij werkt elke dag aan een beter leven.

Over de auteur, Marieke Bertens

Marieke Bertens is een Quantum Mindset Coach. Ze combineert mindset met energie werk zodat jij in no-time door al jouw blokkades breekt.

Marieke Bertens is Quantum Mindset Expert en Quantum Healer. Ze combineert Healing met Mindset, zodat jij snel jouw blokkades kan doorzien en kan doorbreken in jouw leven. Mindset is maar een stuk van het verhaal. Achter Mindset zit Energie, en daarin zit de Ware kracht van transformatie.

Marieke heeft alles zelf doorlopen en is meester in het opsporen van beperkingen, angsten en patronen in anderen. Ze schreef Spiegels, een kijk in het onbewuste, dat jou op praktische wijze toegang geeft tot jouw onbewuste denken. Haar boek vind jij HIER, haar cursussen HIER.

Artikel uit de categorie:
Mindset

1 Reacties op "Hoe word ik gelukkig?"